Samsung Servisini Çağırmadan Önce Yapmanız Gerekenler
Arızalanan Samsung beyaz eşya, klima ve elektronik cihazlarınız için yetkili servisinizi aramadan önce, arızanın kaynağını bulup önlem alarak mekanınızı ve çevrenizdekileri koruyabilirsiniz. Kurulum ve montaj sırasında sizlere verilen kullanım kılavuzlarından yararlanarak arızanın sebebini ve neler yapılması gerektiğini öğrenebilirsiniz. Ayrıca sayfamızda derlediğimiz ve en çok karşılaşılan sorunların çözümlerinden yararlanabilirsiniz.
Aşağıda belirtilen kontrolleri yapmanız durumunda yetkili servise gerek duyup duymadığınızı da anlayabilir ve gereksiz zaman kaybından kurtulmuş olursunuz.
Samsung TV Servisi Çağırmadan Önce
- Servisinizi çağırmadan önce enerji kaynağınızı ve binanızın sigortasını kontrol edin. Kontroller sonucu herhangi bir sorunla karşılaşılmaması durumunda önce yetkili servisi arayabilirsiniz.
- TV ekranında görüntü var ses yoksa kumanda ayarlarınızı ve TV ses menüsünü kontrol edin.
- Ekranda görüntü yoksa televizyonu kapatıp tekrar açmayı deneyin. Sorun çözülmediğinde Samsung TV servisini arayın.
- Televizyona aygıt bağlamaya çalışıp başarısız olduysanız “AV” bağlantısını kontrol ediniz.
- Kırmızı ışık yanıyor ancak TV çalışmıyorsa; besleme devresi ya da sistem kontrol kartında sorun olabilir, TV’nizi kapatıp açın.
- Ekran bulanıksa; focus ayarları bozulmuş olabilir, cihazınızı kapatıp açmayı deneyin.
Buzdolabı Servisi Çağırmadan Önce
- Samsung buzdolabı servisini çağırmadan önce sigorta bağlantılarında ve kablolarda problem olup olmadığını kontrol ediniz.
- Buzdolabı çalışmıyor veya yeterli düzeyde soğutmuyorsa; elektrik fişinin düzgün şekilde bağlanıp bağlanmadığını kontrol edin.
- Buzdolabındaki gıda donuyorsa; oda sıcaklığının ve ekran panelindeki değerin doğru ayarlanıp ayarlanmadığını kontrol edin.
- Garip gürültüler veya sesler duyuyorsanız; buzdolabının dengeli ve sabit olup olmadığını kontrol edin.
- Buzdolabınızdan sesler geliyorsa gaz bitmesi ve kaçırması ile karşılaşmış olabilirsiniz. Cihazı fişten çekin ve Samsung yetkili servisi çağırın.
Çamaşır Makinesi Servisi Çağırmadan Önce
- Çamaşır makineniz su kaçırıyorsa tahliye borularını ve su girişlerini kontrol edin.
- Cihaz hiç çalışmıyorsa elektrik bağlantısı olup olmadığına bakınız.
- Su boşaltma esnasında makine sorunla karşılaşıyorsa su pompasının tıkanıp tıkanmadığını kontrol ediniz.
- Makineniz yıkama yapıyor ancak sıkma yapmıyorsa; motor arızalı olabilir, prostat veya amortisörlerinin çalışıp çalışmadığını kontrol edin.
- Çok ses çıkarıyor ya da sarsıntı yapıyorsa; kazanda ya da amortisörlerde sorun olup olmadığından emin olun.
Bulaşık Makinesi Servisi Çağırmadan Önce
- Samsung yetkili servisini çağırmadan önce, cihaza su gelip gelmediğini kontrol etmek için musluk ve vanaları kontrol ediniz.
- Bulaşık makinenize elektrik gelip gelemediği anlamak için sigortayı ve bağlantı kablolarını kontrol edin.
- Kötü kokular geliyorsa; bulaşık yüklemeden deterjan ekleyerek kendi kendine temizleme programını çalıştırın.
- Program bitiminde makinede su kalıyorsa; boşaltma hortumunun katlanmadığından emin olun.
- Bulaşıklarınızda yiyecek parçaları kalıyorsa; filtrenizi ve püskürtme kollarını temizleyin, daha fazla deterjan kullanın.
Klima Servisi Çağırmadan Önce
- Klimanız su akıtıyorsa; tahliye hortumu seviyesi yukarıda olabilir, kontrol edin ve tahliye hortumunun tıkalı olmadığından emin olun.
- Klimanız sesli çalışıyorsa; fanın doğru çalıştığından emin olun ve gaz seviyenizi kontrol edin.
- Klimanız soğutmuyorsa; gazı bitmiş olabilir ve gaz borusunda kırık olabilir, kontrol edin.
- Klima kötü koku yayıyorsa; odanızı havalandırın ve cihazınızı fan modunda 1 – 2 saat çalıştırın.
Ankastre, DVD, plazma gibi ürünlerinizin de genel elektrik ve bağlantı standartlarını sağladığından emin olduğunuzda ve halen sorunlarınız devam ettiğinde Samsung yetkili servisinizi aramalısınız. Servis teknisyenleri dışında cihazınıza herhangi bir kişinin müdahale etmesine engel olmalısınız. Güvenliğiniz ve konforunuz için ciddi zararlara yol açacak yanlış kullanımlardan kaçınmalısınız.